Относно: задълженията на столичната администрация по ЗУЕС
До Г-н Минко Герджиков
и. д. Кмет на Столична община
ПИТАНЕ
от Вили Лилков – общински съветник от ДСБ
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЕРДЖИКОВ,
Настоящото питане е по повод влизането в сила от 01.05.2009 г. на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС), съгласно който общинските и районните администрации имат определени задължения, а именно:
- Когато сграда в режим на етажна собственост (ЕС) не може да се обособи в отделен урегулиран поземлен имот по реда на ЗУТ, кметът на общината определя прилежаща площ към сградата по ред, определен с Наредба на МРРБ. Кметът издава заповед и скица, с която се определят границите и предназначението на площта. Прилежащата площ се предоставя за поддържане и използване от съответната ЕС при условия и по ред, определен с Наредба на общинския съвет.
- Общинската или районната администрация създава и поддържа публичен регистър на сградите или отделните входове в режим на ЕС на нейната територия и упражнява текущ контрол по регистрацията.
- Кметът на общината или района е задължен при невъзможност или нежелание от страна на ЕС да извърши неотложен ремонт на собствената си сграда, да организира извършването му, като за целта общините предвиждат в разходната част на бюджетите си за съответната година бюджетни кредити за финансиране на тази дейност.
- Когато в ЕС не е провеждано общо събрание повече от една година, свикването на такова събрание и вписването в книгата за собствениците се извършва в срок 6 месеца от влизането в сила на ЗУЕС. Кметът на общината или района в тримесечен срок след това организира провеждането на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на ЕС, където не са свикани такива събрания.
Във връзка с изложеното по-горе отправям към Вас следните въпроси:
- На кого от администрацията е възложено да разработи Наредба за реда и условията за определяне на прилежаща площ към сградите в режим на ЕС и кога тя ще бъде внесена за обсъждане в СОС?
- Издадени ли са съответните заповеди и създадени ли са организационни и финансови условия за създаване и подържане на публичен регистър на етажната собственост на територията на столицата?
- На базата на каква информация ще бъдат определени от Столична община необходимите бюджетни средства за 2010 г. за извършване на неотложни ремонти на сгради в режим на етажна собственост?
- Създадени ли са организация и условия и предвидени ли са средства, за да започне организирането от страна на кметовете на райони на общи събрания и избор на управителни органи в сградите в режим на ЕС, където не са свикани такива събрания и не са избрани такива органи, защото шестмесечния срок за тяхното провеждане от страна на собствениците е изтекъл и е необходима намесата на Столична община?
Отговорите на поставените въпроси желая да получа на заседание на СОС в писмена форма.
С уважение
Вили Лилков
новини | лица | документи | дискусии | избори | връзки | за нас | блог | архив
Filed under: blog, documents, лица, политика | Tagged: вили лилков, дсб в общините, дсб триадица, сос, софия-райони, столичен общински съвет, столична община |
[…] Питане вх. № 93-01-936/1/04.11.2009 г. от г-н Вили Лилков – общински съветник относно […]
[…] активно за прилагането на закона за управление на етажната собственост бе отговорено, че общината няма нито финансов, нито […]