До Столичен общински съвет
ДОКЛАД
от Вили Лилков – общински съветник от Демократи за силна България в Столичен общински съвет
Относно: “Изменение на чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община относно принудителното преместване на ППС, паркирани в “Синя зона”.
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
С Наредба за организация на движението на територията на Столична община е определен режимът на платено паркиране на пътни превозни средства в “Синя зона” в столицата. Чл. 55 ал. 1 от раздел 6 на Наредбата е предвидил в съответствие със Закона за движение по пътищата, че когато не е заплатена цената за правото на паркиране в “Синя зона”, на колелото на паркираното ППС се поставя „скоба”. Чл. 56 от същия раздел предвижда, когато блокираното ППС престои време по-дълго от указаното на пътния знак, същото да бъде отстранено принудително с “автомобил-паяк”, като водачът или собственикът му, освен разноските по принудителното задържане, заплаща и разноските по принудителното преместване, транспортирането и паркирането. В Наредбата е указано, че това се извършва “по ред и при условия, определени със заповед на кмета на Столична община, издадена на основание и в изпълнение на чл. 167 и следващите от Закона за движението по пътищата”.
Наистина чл. 55 ал. 1 от Наредбата следва от Закона за движение по пътищата, но чл. 56 е в противоречие с него, защото ЗДП предвижда, че: “Чл. 167 (2) Службите за контрол, определени от кметовете на общините: … т. 2. използват техническо средство за принудително задържане на пътното превозно средство, за което не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране по чл. 99, ал. 3, до заплащане на таксата и на разходите по прилагане на техническото средство”. От това следва, че ППС, което е паркирано в “Синя зона”, не може да бъде принудително премествано, защото Законът за движение по пътищата предвижда то да престои блокирано със скоба до заплащане на дължимата такса и на разходите по нейното поставяне. Освен това чл. 56 се позовава на чл. 54 от Наредбата, който не може да се приложи в конкретния случай, защото последният третира принудителното преместване на паркирано ППС, като почти дословно повтаря чл. 171 т. 5 от глава “Принудителни административни мерки на ЗДП”, а именно: “… Преместване на паркирано пътно превозно средство без знанието на неговия собственик или на упълномощения от него водач, когато превозното средство е: а) паркирано правилно, но обстоятелствата налагат неговото преместване; … или б) паркирано в нарушение на правилата за движение на места, обозначени с неподвижен пътен знак, предупреждаващ за принудително преместване на паркирано превозно средство, както и когато създава опасност или прави невъзможно преминаването на другите участници в движението;…”.
От този член на ЗДП следва, че ППС, паркирано в Синя зона, за което собственикът не е заплатил дължимата такса, не се смята за неправилно паркирано и принудително преместване към него не се прилага, освен ако “обстоятелствата не налагат това”. В този смисъл, считам, че чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община противоречи на Закона за движение по пътищата и предлагам той да бъде отменен и да се замени с текст, адекватен на чл. 167, ал. 2, т. 2 от ЗДП.
Във връзка с това предлагам СОС да вземе решение за изменение на чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община.
Вносител
Вили Лилков
ПРОЕКТ!
РЕШЕНИЕ №_____
на Столичния общински съвет
от_________2008 годинаЗА: “Изменение на чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община относно принудителното преместване на ППС, паркирани в “Синя зона”.
На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал. 2 от ЗМСМА във връзка със Закона за движение по пътищата
СТОЛИЧНИЯТ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
РЕШИ:1. Изменя чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, като текста
“При престояване на блокирано с техническо средство („скоба”) ППС, паркирано в „Синя зона” за време по-дълго от указаното на пътния знак, същото може да бъде отстранено принудително по реда на чл. 54, като водачът или собственикът на ППС, освен разноските по принудителното задържане, заплаща и разноските по принудителното преместване, транспортирането и паркирането”,
се заменя с текста:
“При престояване на блокирано с техническо средство („скоба”) ППС, паркирано в „Синя зона” за време по-дълго от указаното на пътния знак, водачът или собственикът му заплаща таксата за разрешения престой, разходите по прилагане на техническото средство, както и глоба, съответстваща на времето, над разрешения престой в Синята зона”.
Настоящото решение е прието на ___заседание на Столичния общински съвет, проведено на 2008 г., Протокол №______ от_______2008 г. и е подпечатано с официалния печат на Столичния общински съвет.
новини | лица | документи | дискусии | избори | връзки | за нас | блог
Filed under: blog, новини, политика, news, politics | Tagged: bulgaria, dsb, dsb triaditza, българия, вили лилков, доклад на вили лилков, дсб, дсб триадица, наредба, общинска политика, общински съветници, организация на движението, mydsb, синя зона, софия, столичен общински съвет, столична община, центъра на софия, sofia, triaditza, vili lilkov |
Браво на Лилков за предложението!
И искрено се надявам останалите съветници да го подкрепят.
Колите, паркирани в “синя зона”, за разлика от тези, паркирани по тротоари, кръстовища, спирки на ГТ и т.н. не пречат! Нито на пешеходците, нито на движението.
И шофьорите им не заслужават тройното наказание (плюс акта).
[…] на Столичния общински съвет вече се разглежда “юлския” Доклад (вх. №9301-3682/02.07.2008 г.) на общинския съветник от ДСБ Вили […]
[…] Доклад вх. №93-01-3682/02.07.2008 г. относно изменение на чл. 56 от Наредбата за организация […]
[…] Докладът на Вили Лилков за изменение на чл. 56 от Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община относно принудителното преместване на ППС, паркирани в „Синя зона”, бе отложен за ново разглеждане от СОС, тъй като становищата на водещата комисия по местно самоуправление и на комисията по транспорт бяха противоположни. Съветниците приеха на следващата си сесия СОС да вземе окончателно решение по доклада. […]